Nicolas Ancion

HŰ, TAXIVAL...
(Oh, en taxi...)

Hű, taxival, hűha, az ember nem megy munkába taxival, hé, láttad, mibe kerül, hű, taxival, hűha, mi vagyok én, krőzus?, vagy nyertem a lottón?, ez olyan, mint a selyem tapéta vagy a márvány lakókocsi! Munkába taxival, hűha, na ne, nem vagyok én miniszter, na, meg aztán a taxi, azok a fickók sose maradnak csöndben a rádiójukkal meg az adóvevőjükkel rrrrrrrrhhhhrrhhhr kocsit kérnék pitypalatty utca cccccshhhhhhh akkor mész, Gyuri? cshhhhcshhh rrrrrhhrhhhhrh Na ne, a taxi! Meg aztán nem szeretem a fekete kocsikat, szomorú olyannal járni munkába, akkor már inkább hullaszállítóval, az meg elég egyszer az életben, de legalább van rajta virág, és nem meszelnek le gyorshajtásért, taxival, hűha, meg vagy te huzatva, hé, az én fizetésemmel, avval, amit az állam levon belőle, akkor inkább otthon maradok, meg huzatot is kap az ember, ugye a sofőrtől, a nyitott ablaktól, ne, ne, még hogy taxi, meg vagy te huzatva, jó, persze, szép kocsik, bőrüléssel, nagy csomagtartóval, kihűlt cigiszaggal, huhú, na de ne, beülni oda hátra, na, azt már nem, na jó, na jó, rendben, naná, ha taxisofőr lennék, az más lenne, jó, oké, értem, taxival zúznék melóba, rendben, rendben, mért nem mondtad rögtön, hé, nem értettem a dolgot, nem vagyok egy Einstein, na, beszélj világosan.
Munkába taxival! Micsoda ötlet!

OANCSAK...
(Yaka...)

Oancsak gyalog van hogy niccsen dugó Oancsak vonaton van hogy bedobhatom a szunyát Oancsak bringán van hogy még a pirosba is lebarnulok Oantcsak a verdámmal lehet hogy reggel a légzsákot tesztelem Oancsak a buszon van hogy pittyegőset lukasztok Oancsak robogóval van hogy öt euróér teletank Oancsak rollerrel van hogy a bajszosok leszólítanak Oancsak repülőn van hogy a vécében kefélnek Oancsak távolságin van hogy a haverjaidat telibe hányod Oancsak kempingbicajon van hogy tök hülyén nézel ki rajta Oancsak motorral van hogy a fűnyírónál is nagyobb zajt csapsz Oan csak az ágyamba van hogy jól érzem magam
Na majd az orvos ír egy igazolást

ROSSZUL ALSZOM...
(Je dors mal...)

Rosszul alszom minden zajos helyen
 a csirkegyárban a mosodában centrifugagép mellett
Rosszul alszom a Tescoban a kasszánál meg a blokkolóóránál
 meg még a liftben is
Rosszul alszom a vécén az igazgató irodájában
 meg orvosi vizsgálat közben
Jobban alszom az ágyamban betakarózva hajam mellé lehajtva fejem
 becsukott szemmel
Jobban alszom de még mennyivel ha kidolgoztam magam
 jól beettem jól kifingtam magam jól beittam
Jobban alszom makkegészségesen és élve
 mint halottan és betegen
Jobban alszom mint ahogy dolgozom
 kezdettől fogva mást se csinálok
  és soha nem fáradok bele

EGÉSZ ÉJSZAKA...
(La nuit...)

Egész éjszaka együtt voltunk
Álmomban
Azt álmodtam hogy minden más nőnél
Szebben lyukasztasz
Kéklő dossziékat
Lyuggattál lyuggattál egyre
Én meg mindet arany vagy legalábbis
 kicsit aranyozott irattartóba rendeztem
Sasszárnyakon röpült az idő
Az irodánk felett
Segítettél mosogatni is
Letörölted a mosdó peremét
Sajna gyorsan eljött a reggel
Vele a nap
Az álmodozás feliratú dossziét becsuktam
 felvettem öltönyöm
Nyakkendőm hónalja még
 meg se száradt

A MOZGÓLÉPCSŐ...
(L’escalator...)

A mozgólépcső mélybe megy a mozgólépcső feljön a mélyből a mozgólépcső nem működik a mozgólépcsőn félek tengeribeteg leszek a mozgólépcsőn nem dobjuk el a csikket mozgólépcső a folyosó végén nem mondjuk mozgólépcső hanem mozgássegítő fémlépcső nem mondjuk mozgássegítő fémlépcső hanem mechanikai szintkiegyenlítő utasszállító szerkezet nem mondjuk mechanikai szintkiegyenlítő utasszállító szerkezet csak megyünk vele hol felfele hol lefele de ugyanazon a szinten sose kivéve ha mozgójárda ám a mozgólépcsőn szemünk láttára süllyednek el tűnnek el olvadnak el a fokok alig vettük szemügyre őket már meg sincsenek és máris itt vannak megint ez van ennyi az egész a mozgólépcső elmosódik marad a mozgólépcsőzés a vegytiszta fel-leereszkedés vagyis a mozgólépcsőn a mozgássegítő fémlépcsőn való alászállás szorongatjuk a rugalmas gumiszalagot a jobb szélen nyugodtan állhatunk a bal szélen lépkedketünk még futhatunk is akár el is eshetünk bizony bizony ebben majdnem biztos vagyok (mondjuk azért nem teljesen) a bal szélen akár még hátra is zuhanhatunk. A mozgássegítő fémlépcsőn. A mozgólépcsőn. Miközben mozgólépcsőzünk.